Het is inmiddels bijna drie jaar geleden dat we PLint-sites opgericht hebben en in deze periode hebben we onze website verschillende keren herzien. De ontwikkelingen op het internet gaan heel snel, waardoor wij genoodzaakt zijn om continu te blijven leren en ons te specialiseren. We zien dat als iets positiefs, want het houdt ons werk uitdagend en interessant. Het zorgt er ook voor dat we met enige regelmaat onze website willen/moeten updaten, zodat deze aan blijft sluiten bij onze ideeën.
Begin 2015 was het tijd voor een heel drastische herziening. Met uitzondering van onze kleuren paars en groen, zijn we vrijwel geheel opnieuw begonnen. Uitgangspunt waren hierbij:
- Wat is onze doelgroep?
- Wat hebben wij te bieden bieden aan deze doelgroep?
Onze doelgroep is in de loop van de tijd steeds duidelijker geworden. Op z’n tijd een kleine website in WordPress opzetten is leuk, maar het ontwikkelen van websites en webapplicaties die vooral technisch uitdagend zijn, vinden we nog veel leuker. Wat we de afgelopen jaren ook gemerkt hebben: op het gebied van eenvoudige WordPress websites is de concurrentie enorm, terwijl we op het gebied van technische webapplicaties veel toe kunnen voegen. We zijn er goed in om de uitgebreide wensen van onze klanten om te zetten in concrete plannen en we merken dat de manier waarop we meedenken en communiceren met onze klanten gewaardeerd wordt. Daarmee is onze doelgroep bepaald.
Vervolgens moeten we onszelf de vraag stellen, wat onze websites, webshops en webapplicaties nu zo goed maakt en waarom je dus bij ons in plaats van de concurrentie moet zijn. Als we zelf rondsurfen op het internet, producten bestellen in een webshop, op zoek gaan naar openingstijden van een winkel of gewoon informatie zoeken, dan merken we vaak dat de betreffende websites helemaal niet logisch in elkaar zitten. Je zoekt een product maar hebt geen idee in welke categorie je moet kijken, de informatie staat op een rare plek of je hebt zelfs geen idee welke dienst een website aanbiedt. Ook met betrekking tot de gebruiksvriendelijkheid is er vaak veel te verbeteren. Je probeert je adresgegevens in te vullen voor een bestelling, maar je krijgt een onduidelijke foutmelding of je moet zelfs helemaal opnieuw beginnen als je een foutje maakt. Dat moet toch beter kunnen? Wij zijn ervan overtuigd dat het veel beter kan en zien het ontwikkelen van ‘gebruiksvriendelijke en intuïtieve websites, webshops en webapplicaties’ als onze missie.
Onze missie: gebruiksvriendelijke websites en webapplicaties
Met het vaststellen van een concrete doelgroep en missie zijn we vervolgens aan de slag gegaan. Het resultaat kan je bekijken op www.plint-sites.nl. Het herzien van de volledige website is een behoorlijke klus gebleken. Om te voorkomen dat het updaten van onze website ieder jaar weer zo’n groot project is, kiezen we nu een andere aanpak: In plaats van één grote update, bekijken we op regelmatige momenten onze website kritisch en voeren we noodzakelijke verbeteringen en uitbreidingen door. Wordt vervolgd dus!